Cliche logo

Top 5 proverenih tehnika kako da momentalno smanjiš stres

Svuda je oko nas i ne možemo ga izbeći. Na poslu, kod kuće, u saobraćaju, na ulici, bilo gde i bilo kada – stres je redovni pratilac modernog života.

Stručnjaci nas svakodnevno upozoravaju kako hronični stres može da nam naruši kvalitet života i zdravlje, a nama ne preostaje ništa drugo nego da se pitamo – kako da smanjimo stres – i to što pre ako može?!

Znaj da način na koji se nosiš sa stresom ima veliki uticaj na kvalitet tvog života, ali i zdravlje. Zato upotrebi ove strategije umirivanja i trenutnog smanjenja stresa kako bi se što pre osećala bolje.

1. Žvakaća guma čini čuda

Da li si primetila kako ljudi u nekim napetim okolnostima često žvaću žvaku?

Sledeći put kada budeš na ivici nerava, samo posegni za žvakaćom gumom i problem rešen! Prema naučnicima, žvakaća guma momentalno smanjuje teskobu i redukuje stres. Radi se o tome da ritmički čin žvakanja žvake može poboljšati protok krvi u tvom mozgu, ali i sam miris i ukus žvake pomažu da se trenutno opustiš.

2. Imaj uz sebe miris lavande

Pod stresom si? Pomiriši lavandu i gledaj kako se momentalno opuštaš!

Naučno je dokazano da određeni mirisi, poput lavande, mogu umiriti i delovati opuštajuće na nervni sistem. Prema jednoj studiji, medicinske sestre koje su nosile malu bočicu etarskog ulja lavande uz svoju odeću imale su smanjen stres u odnosu na medicinske sestre koje nisu imale lavandu kod sebe. Lavanda zaista čini čuda za opuštanje i ublažavanje anksioznosti, pa zato gledaj da je uvek imaš uz sebe u bilo kom obliku (najbolje čisto etarsko ulje lavande).

3. Fokusiraj se na tehniku disanja

Svaki put kad obratiš pažnju na svoje disanje i kreneš da primenjuješ određenu tehniku – stres je sve dalji od tebe. Naime, sama usredsređenost na sopstveni dah obuzdava reakciju tvog tela poznatu kao “bori se ili beži” koja se javlja svaki put kada si pod stresom. Pravilnim disanjem odvlačiš sebe od negativnih misli.  Polagani, duboki udisaji mogu pomoći u snižavanju krvnog pritiska i pulsa. 

Možeš udobno da se smestiš na neko mirno mesto. Polako udahni kroz nos, dopuštajući da ti se grudni koš podigne, a stomak proširi. Izdahni isto tako polako, ponavljajući reč ili frazu koja ti pomaže da se opustiš. Isprobaj i tehniku disanja koja se zove ‘’pranayama’’, što je metoda joge koja uključuje disanje kroz jednu po jednu nozdrvu. Tehnika bi trebal da deluje na isti način kao i akupunktura, uravnotežujući um i telo. Ponavljaj ovo najmanje 10 minuta i videćeš kako ćeš da se opustiš.

Stisni lopticu za stres

U danima kada si pod velikim stresom i želela bi nekoga prosto da ‘’zadaviš’’ – samo stisni umesto toga lopticu za stres. To je jednostavan i nenasilan način za ublažavanje napetosti. I najbolje od svega – zaista deluje da se trenutno opustiš.

Zato gledaj da uvek u torbici imaš jednu ovakvu lopticu. Zahvali nam se kasnije.

Podeli probleme sa prijateljima

Kada se osećaš loše, preopterećeno, napeto – jednostavno potraži društvo prijatelja ili voljene osobe. To ne mora da znači da se fizički vidiš sa dragom osobom, možeš je pozvati na telefon. Kada čuješ glas drage osobe, to momentalno utiče na smanjenje stresa.

Isto tako, valja podeliti problem ili neke svoje negativne misli sa osobama za koje znamo da im je stalo do nas, jer ako ih držimo u sebi – onda nam je sve gore.

Imaš li prijatelja koji se nosi sa istim brigama kao i ti? Razlog više da mu se otvoriš. Oboje ćete se osećati manje usamljeno.

Share post