Cliche logo

Zašto je joga tako lekovita

Joga je umetnost koja povezuje dušu, telo i um. Ljudi danas praktikuju jogu za gubitak težine, fizičku kondiciju i izdržljivost. To se može postići nizom fizičkih i mentalnih vežbi. Dokazano je da intervencije uma i tela kao što su joga i meditacija imaju izražen i radikalan uticaj na fizičko i mentalno zdravlje.

Joga je svetska disciplina koja promoviše unutrašnji spokoj i omogućava osobi da prevaziđe sebe i postigne prosvetljenje. Takođe jača imuni sistem, smanjujući verovatnoću ponavljanja kašlja, prehlade, bolova u telu i groznice ako se redovno radi. Pomaže u prevenciji hroničnih bolesti kao što su dijabetes, hipertenzija, hipotireoza i hipertireoza, kao i sindrom policističnih jajnika kod žena tako što reguliše metabolizam i održava sve organe u zdravom stanju. Poboljšava fleksibilnost, tonus i gipkost tela i pomaže u održavanju zdrave telesne težine. Kada se kombinuju joga i meditacija, one mogu pomoći da se smanji rizik od migrene poboljšanjem spavanja i smanjenjem nivoa stresa.

Joga poboljšava cirkulaciju krvi i protok kiseonika a pokazalo se da hatha joga u trajanju od 20 minuta poboljšava funkciju mozga. U današnjem brzom svetu, joga deluje kao magija za stresne i iscrpljene kako žene tako i muškarce. Redovno vežbanje joge može pomoći ljudima da izgube težinu i ojačaju imunitet.

Pošto pruža fleksibilnost samim tim to je znak zdravog držanja. Istezanje i kretanje pomažu da se poveća opseg pokreta u zategnutim mišićnim grupama. Joga može pomoći u proizvodnji hemoglobina i crvenih krvnih zrnaca, koji prenose kiseonik u tkiva tela. Poboljšava protok krvi u rukama i stopalima.

Zbog sve bržeg načina života nemamo toliko vremena za fizičku aktivnost a verujemo da i ti isto, i to sve zbog svakodnevnih obaveza. Satima sediš u istom položaju, jedeš nezdravu hranu i kao rezultat toga javljaju se kako bolovi tako i loše držanje tela. Ovi položaji izazivaju kifozu, koja uzrokuje da se formiraju preterano zaobljeni gornji deo kičme i zakrivljeni donji deo leđa. Joga može pomoći u smanjenju ove zakrivljenosti, kao i grbavosti.

Kao i do sada, izneli smo ti sve benefite i razloge zašto bi nešto mogla da primeniš u svojoj svakodnevnoj rutini, u ovom slučaju joge, a ti nam javi kakvi su rezultati i tvoje iskustvo sa istom.

Share post