Cliche logo

Zara Pre-Owned: Španski gigant krenuo sa prodajom polovne odeće

Pitanje modne održivosti gorući je problem tekstilne industrije koji je posednjih godina pod sve većim radarom, kako stručnjaka, tako i javnosti. Naime, tekstilna industrija se i dalje nalazi u top tri najveća zagađivača planete. Modni giganti koji svoje poslovanje baziranju na brzoj modi, a često i na poprilično lošim moralnim načelima, jednostavno su primorani pronaći održive kanale delovanja.

Tako je recimo, Zara juče pokrenula svoju platformu Zara Pre-Owned za prodaju nošenih komada odeće, ali i onih kojima treba popravak. To u praksi predstavlja idealan primer cirkularne mode koja je odlično rešenje za fast fashion brendove.  

Zara je s ovom platformom za sada krenula samo u Velikoj Britaniji. Ako se nakon probnog razdoblja pokaže da kupci pozitivno reaguju, verujemo da će se inicijativa proširiti i na druge zemlje. Dakle, na platformi će se moći prodavati nošeni komadi, ali će postojati i opcija – popravka odeće. To znači da će korisnici svoje Zara komade odeće koji se oštete ili izgube sjaj, moći obnoviti i samim time neće biti potrebe za kupovinom novih modela.

Podrazumeva se da se u početku ne očekuje da će usluga Pre-owned biti profitabilna. Paula Ampuero, šef odeljenja za održivost u Zari, rekla je da je u ovoj fazi, ova platforma isključivo zamišljena kao alat za pomoć kupcima da produže životni vek svoje odeće i zauzmu drugačiji pristup kupovini (kružna opcija).

Share post