Cliche logo

Kako ubrzati rast kose: praktični saveti

Zdrava i negovana kosa je ono što svaka devojka želi da ima. To je prosto imperativ lepote. E sad, ako voliš da imaš dugu kosu, tu ćeš morati malo više da se pomučiš oko njenog održavanja.

Bilo da imaš gubitak kose ili jednostavno želiš da pospešiš rast svoje kose generalno – znaj da nisi sama u ovom problemu. Srećom, postoje prilično jednostavne i prirodne stvari koje možeš da uradiš kako bi konačno podstakla rast svoje kose.

Šišaj se redovno

Zvuči kontradiktorno, ali redovno šišanje je zapravo ono što tvojoj kosi treba da krene da raste. Šišanje samo po sebi neće ubrzati rast kose, ali će te osloboditi ispucalih krajeva i lomljenja koji mogu da putuju uz dlaku, oštećujući tvoje pramenove i smanjujući volumen.

Ako se redovno budeš oslobađala oštećenih krajeva, tvoja kosa će izgledati kao da je zdravija, urednija i brže će rasti.

Primeni odgovarajuću negu za rast kose

Koliko često pereš kosu – i čime je pereš – igra veliku ulogu u tvom ciklusu rasta kose. Koristi odgovarajući šampon i balzam za jačanje kako bi obnovila slabu, lomljivu i oštećenu kosu.

Isto tako ne bi bilo loše da razmisliš o ređem pranju kose, jer previše često pranje kose nike dobro. Koristi nežne pokrete masaže da stimulišeš cirkulaciju u koži glave, a zatim isperi kosu mlakom vodom kako bi izbegla dehidraciju kose.

Savetujemo ti i da jednom nedeljno koristiš adekvatno pakovanje ili masku za kosu. Na tržištu postoje brojna pakovanja prema tvom tipu kose, tj. kože glave – pa nanesi masku na vlažnu kosu i umotaj u topli peškir na 5 ili više minuta (zavisno od uputstva na proizvodu) kako bi se tretman upio i prodro u vlasi kose.

Prekomerno češljanje ili četkanje može takođe oslabiti kosu, ali nekoliko poteza po vlasima pre spavanja zapravo može pomoći da se prirodna ulja rasporede po celoj dužini kose. Time izbegavaš dehidraciju i istovremeno stimulišeš cirkulaciju kože glave. Izbegavaj korišćenje fena, presa, figara i drugih toplotnih uređaja kad god možeš – jer znamo da i te kako oštećuju tvoju kosu.

Još jedan savet za koji ćeš nam biti zahvalna – uloži u svilenu jastučnicu ili svilenu foliju za kosu, jer je svila blaža za tvoju kosu od pamuka ili poliestera i pomoći će da se smanji lomljenje.

Ovo su važni hranljivi sastojci za rast kose

Gubitak kose ili slab rast kose su najčešće uzrokovani nedostatkom hranljivih materija. Stoga ovo vrlo lako možeš rešiti tako što ćeš dodavati ove materije u svoju ishranu – bilo putem određenih namirnica ili suplemenata. Zapravo, idealno bi bilo da primenjuješ oba ova pristupa.
Svakako, ukoliko želiš da koristiš bilo kakve suplemente – idealno bi bilo da se posavetuješ sa lekarom ili farmaceutom.

Proteini

Kosa je prvenstveno napravljena od proteina poput keratina, tako da bi povećanje unosa proteina moglo da podstakne njen rast. Tvom telu je generalno potrebno najmanje 0,8 g proteina po kg telesne težine.

Zato ojačaj svoju kosu hranom bogatom proteinima kao što su jaja, masna riba, pasulj, orašasti plodovi, integralne žitarice i nemasno meso, poput piletine.

Neki proizvodi za rast kose sadrže aminokiseline kao što je cistein, koji se u telu pretvara u keratin.

Takođe je pokazano da proizvod ribljeg proteina može ograničiti opadanje kose i povećati gustinu kose kod žena sa proređenom kosom.

Kolagen

Kolagen je popularan suplement za rast kose. Isto tako deluje pozitivno na kvalitet kože i noktiju. Ukoliko koristiš supplement kolagena, vodi računa da bude proverenog porekla i da doza bude odgovarajuća.

Omega-3 masne kiseline

Poznato je da su omega-3 masne kiseline izuzetno zdrave za naš organizam, ali da ih često premalo unosimo – jer ih ima pretežno u ribljem ulju. Masna riba poput lososa, orasi i riblje ulje su izvori omega-3 masti u hrani, a svakako su tu i suplementi.

Cink

Nizak nivo cinka može izazvati specifičan oblik gubitka kose koji se zove telogen efluvijum, koji je obično reverzibilan.

Biotin

Biotin ili vitamin B7 je čuveni hranljivi sastojak koji se koristi za sprečavanje ili lečenje gubitka kose. Odrasli ljudi stariji od 19 godina zahtevaju 30 mikrograma biotina dnevno. Hrana bogata proteinima, poput mesa i jaja, jeste dobar izvor biotina.

Gvožđe

Gvožđe je neophodno ćelijama koje se brzo dele, poput folikula dlake. Nizak nivo gvožđa je povezan sa gubitkom kose ili sa usporenim rastom kose.

Ženama uzrasta od 19 do 50 godina je potrebno oko 18 mg gvožđa dnevno.

Selen

Zanimljivo je da premalo ili previše selena može izazvati gubitak kose. Izvori selena u ishrani uključuju sledeće: plodovi mora, brazilski orasi. Preporučeni unos selena u ishrani je 55 mikrograma dnevno.

Gubitak kose je uobičajena nuspojava kada unosiš previše selena. Stoga, obično se ne preporučuje suplementacija selenom kako bi pospešila rast kose, jer se smatra da se može adekvatno uneti putem ishrane.

Sve u svemu, vodi računa o svojoj kosi, hrani se zdravo i posavetuj se sa stručnim licem oko upotrebe suplemenata. Tvoja kosa će ti biti zahvalna.

Share post