Cliche logo

Detoks nakon praznika – kako očistiti organizam od preteranog jela?

Možda ti detoksikacija u ovo doba godine ne zvuči baš privlačno, ali veruj nam da ti je i te kako potrebna.

Zbog kombinacije bogatih prazničnih gozbi i tradicionalnog novogodišnjeg opuštanja, tvoj organizam trpi veliki stres.

Da li treba da te podsećamo koliko kalorija i masnoća imaju ruska salata, sve te ukusne torte i obroci od mesa? Osećaš se naduveno i umorno nakon ovakvih gozbi?

Potreban ti je detoks nakon praznika i tu nema sumnje!

Ovo je i sjajan način da započneš novu godinu sa zdravom ishranom, ali je ključno da ne dozvoliš da to bude samo nedeljni poduhvat. Najbolji način da se postigne detoks nakon praznika, kao i novogodišnja odluka o vođenju zdravijeg životnog stila, je da svoju ishranu tretiraš kao način života – a ne kao dijetu ili kratki detoks.

Primeni naredne strategije za detoks nakon praznika i zahvali nam se kasnije!

Zdrav doručak

Doručak je prvi obrok u toku dana, a stručnjaci kažu i najvažniji. Zato obrati pažnju šta jedeš za doručak.

Iako ti detoks raznim šejkovima, povrćnim i voćnim sokovima može izgledati kao odličan način da izbaciš toksine i smršaš, činjenica je da mnogi ljudi ne mogu da budu siti nakon doručka koji uključuje samo šejk ili sok – pa na kraju jedu još više zbog gladi. Kako bi izbegla ovu zamku, napravi ovsenu kašu i obogati je sa par kriški banane ili nekog drugog voća, grčkim jogurtom i čia semenkama kako bi ostala sita do ručka.

Pij mnogo vode

Hidratacija je pola zdravlja. Dakle, nema izgovora da se ne unosi dovoljno tečnosti u toku dana. Prati koliko vode piješ i neka ti neki minimalni cilj bude osam čaša dnevno. U početku ti ovo može izgledati zamorno, ali posle nedelju dana ili više, počeće da bude tvoja rutina.

Voda spira toksine iz tvog tela i pomaže ti da se osećaš bolje, a tvoji organi funkcionišu kako treba.

Uvek možeš da konzumiraš i detoks čajeve, kao i aromatizovanu vodu (uz dodatak nane ili limuna/limete u običnoj vodi) kako bi pospešila ukus čiste vode.

Izbegavaj kofein

Ako i ti imaš običaj da popiješ kafu svakog jutra na prazan stomak – znaj da činiš veliko zlo svom organizmu. To je zato što će kofein stimulisati proizvodnju hlorovodonične kiseline u tvom praznom želucu, što kasnije može dovesti do problema sa varenjem – a što će činiti da se osećaš još gladnije.

Ukoliko je kafa tvoja neizostavna dnevna rutina i zaista ti je teško da je se u potpunosti odrekneš, barem gledaj da je konzumiraš u toku dana između obroka (nikako na prazan stomak) i neka to bude 1 šoljica kafe dnevno.

Dodaj proteine u svoje obroke

Da li ti se čini da u tvojoj ishrani preovladavaju ugljeni hidrati, a gotovo da nema proteina? Verujemo da si tokom praznika ‘’tamanila’’ slatkiše, jer ko bi odoleo svim tih kolačićima i raskošnim tortama. Međutim, previše nezdravih ugljenih hidrata nikako nije dobro za tvoje zdravlje. Pronađi načine da dopuniš svoje obroke proteinima kako bi se duže osećala sitom. Neka to budu riba, nemasni komadi mesa i mahunarke.

Užina od povrća – zašto da ne?

Mnogi ljudi se bore sa tim da pojedu dovoljno povrća svaki dan, a znamo svi dobro koliko je sveže povrće zdravo i koliko deluje detoksikujuće na organizam. Zato nemoj da ti bude teško da provedeš 5 minuta seckajući celer i šargarepu – zaista ih je lako grickati. A uvek možeš da napraviš i čudesni detoks napitak od celera i drugog povrća.

Više kuvanih obroka!

Ako počneš sama da kuvaš hranu umesto da posećuješ kioske brze hrane ili restorane, ne samo da ćeš uštedeti novac – već ćeš znati šta je u tvojim obrocima. Hrana na pomenutim mestima je često opterećena solju, uljem i puterom, a mogućnost da kontrolišeš sve ovo u svojoj home made hrani će te održati na dobrom putu ka zdravijem načinu života. Danas na internetu i društvenim mrežama možeš da pronađeš toliko recepata za zdrave kuvane obroke koji se pripremaju jako brzo – tako da nema više izgovora.

Evo kako očistiti organizam od preteranog jela. A najpre kreni od čvrste volje i jake motivacije. Uživala si i bila opuštena u jelu i piću tokom praznika, ali sada moraš nešto da preduzmeš.

Tvoje zdravlje ne sme da trpi.

Share post