Cliche logo

Autofagija, sve što treba da znaš

Sigurno si do sada čula, makar i u prolazu nekoga ko izgovara ovu reč. Uglavnom žene, jer ko više od žena govori o višku kilograma, kako od čaše vode dobije 2 kilograma i tako dalje. Mi to skroz razumemo i zato donosimo, slobodno možemo reći, jedno od boljih rešenja u borbi sa neželjenim kilogramima.

Dakle autofagija, reč o kojoj se priča već nekoliko godina unazad, a ponajviše od kad je ova metoda nagrađena Nobelobom nagradom za fiziologiju i medicinu 2016. godine.

Sama složenica dolazi nam od dve grčke reči, auto – samo i phagy – jedenje. U bukvalnom prevodu to znači da jedeš samog sebe, što zvuči prilično uvrnuto složićeš se. Međutim, daleko je od toga.

Važno je da znaš da postoje tri vrste autofagije: mikroautofagije, makroautofagija i autofagija posredovana posebnim proteinskim molekulom šaperonom.

Ovo je jedan potpuno prirodan proces i jedino što se od tebe traži jeste da ne jedeš 12, pa čak i 16 sati u toku dana. Iako ti se čini kao previše vremena to je iz razloga što naše telo posle 12 sati bez unošenja hrane ulazi u metabolički proces koji se naziva ketoza a to znači da tvoje telo počinje da sagoreva nakupljene masti. Nakon sagorevanja masti, prelazi na nešto drugo, a to su ćelije koje imaju neko oštećenje i različite neželjene pojave koje se mogu naći u tvom telu.

Ako se brineš šta sve od namirnica smeš da koristiš, da te obradujemo, možeš sve što poželiš. Ne moraš da brojiš kalorije. Čak je i preporučljivo da unosiš što više hranljivih namirnica kako bi tvoje telo dobilo sve što je potrebno i ne bi imalo problema u satima kada ne unosiš hranu.

Prednosti ovog načina ishrane za tebe jesu regulisanje telesne težine, čišćenje organizma i regeneracija oštećenih ćelija. Zato, ukoliko misliš da imaš koji kilogram viška a želiš  da ovog leta na plaži prošetaš novi dvodelni kupaći, baci se na posao.

Srećno!

 

 

Share post